Υπογραφή Κοινού Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Πατρέων και της Ανώνυμης Εταιρείας Ο.Λ.ΠΑ. Α.Ε.
Αθήνα, 1 Νοεμβρίου 2010
Το Σάββατο 30.10.2010 πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Πατρών, παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, τελετή υπογραφής κοινού πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Πατρέων και της ΟΛΠΑ ΑΕ. Το πρωτόκολλο, το οποίο υπεγράφη από το Δήμαρχο Πατρέων, κ. Ανδρέα Φούρα, τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΠΑ ΑΕ, κ.κ. Γεώργιο Ζεππάτο και Κωνσταντίνο Πλατυκώστα, προβλέπει την άμεση απελευθέρωση 3.500 μέτρων θαλασσίου μετώπου.
Πιο συγκεκριμένα αποδίδονται στο Δήμο Πατρέων τα κάτωθι τμήματα:
α) το βόρειο τμήμα από το Μείλιχο ποταμό έως την οδό Θεσσαλονίκης,
β) το τμήμα από το φυλάκιο πύλης 1 (λεωφόρος Γούναρη), με την πρόβλεψη ότι τα ευρισκόμενα στο τμήμα αυτό μηχανήματα θα παραμείνουν στο χώρο για την επαρκή φύλαξή τους μέχρι τη μεταφορά τους στο νέο λιμάνι με την έναρξη λειτουργίας του,
γ) το τμήμα από την είσοδο πύλης 1 (Λ. Γούναρη) έως την οδό Παπαφλέσσα,
δ) το τμήμα από την οδό Παπαφλέσσα έως τον Διακονιάρη.
Επιπλέον, οι ως άνω εκπρόσωποι συμφώνησαν και υπέγραψαν τα ακόλουθα:
“1. Έως ότου υπογραφεί η τροποποιημένη προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠΑ ΑΕ, με την οποία θα επαναπροσδιορίζεται η χερσαία λιμενική ζώνη, την οποία, και μόνο, θα χρησιμοποιεί και θα εκμεταλλεύεται η ΟΛΠΑ ΑΕ, οι δύο συνυπογράφουσες πλευρές προετοιμάζουν και προχωρούν σε όλες εκείνες τις ενέργειες και διαδικασίες, προκειμένου η χερσαία ζώνη λιμένα των 3.500 μέτρων να παραχωρηθεί για χρήση και εκμετάλλευση στο Δήμο Πατρέων. Συνομολογείται και από τις δυο πλευρές πρόθεση στενής συνεργασίας για τη διαδικασία παράδοσης και παραλαβής των εκτάσεων που έχουν συμφωνηθεί, καθώς και των επικείμενων, με καθολικό διάδοχο το Δήμο Πατρέων. Οι ανωτέρω διαδικασίες αφορούν αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν από τα συναρμόδια Υπουργεία Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Τα παραπάνω θα ισχύσουν είτε συσταθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είτε όχι.
2. Όταν ολοκληρωθεί και η τρίτη φάση κατασκευής του νέου λιμένα (εμπορικό τμήμα) και εφόσον αποδειχθεί από κοινή μελέτη, η οποία θα εκπονηθεί, πως η ΟΛΠΑ ΑΕ δε χρειάζεται το τμήμα μεταξύ Αγίου Νικολάου και Θεσσαλονίκης και αυτό το τμήμα, με την ίδια διαδικασία και όρους, θα αποδοθεί στην πόλη της Πάτρας.
3. Αν κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, και αφού έχει υπογραφεί η παραπάνω τροποποίηση της προγραμματικής σύμβασης, η ΟΛΠΑ ΑΕ, τεκμηριωμένα, ζητήσει τη χρήση, για λογικό χρονικό διάστημα, τμήματος της χερσαίας ζώνης, η οποία θα έχει παραχωρηθεί, ο Δήμος Πατρέων δεσμεύεται πως θα διευκολύνει με κάθε τρόπο την ΟΛΠΑ ΑΕ.”
Με την υπογραφή του ως άνω πρωτοκόλλου συνεργασίας, ικανοποιήθηκε το διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της πόλης της Πάτρας να παραχωρηθεί στην τελευταία τμήμα του θαλασσίου μετώπου της, προκειμένου να αποκτήσουν οι δημότες πρόσβαση στη θάλασσά τους.