- Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης - https://antiproedros.gov.gr -

Συνέντευξη του  Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Θεόδωρου Πάγκαλου, στην κινεζική εφημερίδα «Diyi Caijing Ribao» (China Business News).

9 Ιανουαρίου, 2012 @ 09:20 | Ομιλίες - Συνεντεύξεις

- Αν και φαινομενικά οι λόγοι του χρέους και της οικονομικής κρίσης της Ελλάδος είναι πολλοί, είναι πολύ δύσκολο να αρνηθεί κάποιος ότι η φοροδιαφυγή και η διαφθορά ευθύνονται για τα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα στη χώρα. Τα προβλήματα αυτά δεν γίνεται να επιλυθούν ουσιαστικά μόνο με οικονομικά μέσα. Πώς, νομίζετε, ότι θα μπορούσε η Ελλάδα να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα αποτελεσματικά;
Η ελληνική Κυβέρνηση του Καθηγητή Λουκά Παπαδήμου αποτελεί μια συμμαχία με την υποστήριξη τριών πολιτικών κομμάτων που έχουν την συντριπτική πλειοψηφία στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Η Κυβέρνηση, θεμελιωμένη πάνω σε ευρεία πολιτική συναίνεση, διασφαλίζει σε εταίρους και φίλους ότι η Ελλάδα έχει αποφασίσει να βαδίσει μπροστά.

Λαμβάνουμε όλα τα ουσιώδη και απαραίτητα μέτρα που θα επιτρέψουν στην Ελλάδα να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές.

Η φορολογία και τα δημοσιονομικά μέτρα επιβαρύνουν σημαντικά την κοινωνία ως σύνολο και ιδίως τις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Η αύξηση της φορολογίας και η μείωση των μισθών προκάλεσε αντιδράσεις, ωστόσο τα μέτρα αυτά είναι αναπόφευκτα. Δυστυχώς, αυτές είναι οι αναπόδραστες συνέπειες των πρακτικών του παρελθόντος στο πεδίο των κρατικών προϋπολογισμών και της χρηματοδότησης του δημόσιου τομέα.

Η διαφθορά είναι ένα από τα ενοχλητικά στοιχεία της πραγματικότητας στις περισσότερες κοινωνίες. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο έρχονται αντιμέτωπες με το φαινόμενο αυτό και λαμβάνουν δραστικά μέτρα σε μια προσπάθεια αναδιοργάνωσης του δημόσιου τομέα και εξάλειψης της διαφθοράς. Η Κυβέρνησή μας δεν αποτελεί εξαίρεση.

 Πιο λεπτομερώς, επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω μερικά από τα συγκεκριμένα βήματα που κάναμε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων της οικονομίας μας:
1. Η ελληνική Κυβέρνηση υπέγραψε ένα Μνημόνιο με την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αναφορικά με οικονομικές και δημοσιονομικές προσαρμογές. Από το 2010 εφαρμόζουμε το Μνημόνιο αυτό σε στενή συνεργασία με τους εταίρους μας.

2. Ταυτόχρονα, προβαίνουμε σε αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα.

3. Επιπρόσθετα, το ελληνικό Κοινοβούλιο ψηφίζει νέους νόμους για την εξάλειψη της φοροδιαφυγής, η οποία αποτελεί και έναν από τους κυριότερους λόγους απώλειας εθνικού εισοδήματος.

Κατά παράδοξο τρόπο, κερδοσκόποι των χρηματοπιστωτικών αγορών, καθώς και ιδιωτικά διεθνή ιδρύματα πιστοληπτικής αξιολόγησης, εκμεταλλευόμενα το κλίμα της παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας, συνεχίζουν να διαδίδουν ευρέως αρνητικές πληροφορίες και εκτιμήσεις για την Ελλάδα, αγνοώντας εσκεμμένα το γεγονός ότι η Ελλάδα δανείζεται χρήματα μόνο μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού, ο οποίος θεσπίστηκε για τη στήριξη ευρωπαϊκών οικονομιών, και όχι από τις αγορές. Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) εγγυάται για την ελληνική οικονομία σε πιστωτές και ξένους επενδυτές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Στους επενδυτές αυτούς περιλαμβάνονται η Κίνα, οι χώρες του Κόλπου, οι Η.Π.Α., η Ρωσία, η Γερμανία, η Ισπανία και άλλοι.
Η χρεοκοπία της Ελλάδας είναι ένας ισχυρισμός καθώς και ένα στοίχημα για όλους τους κερδοσκόπους που επίσης προσπαθούν να ανακτήσουν την αξιοπιστία τους και να αυξήσουν τα εισοδήματά τους μετά τους απογοητευτικά αποτυχημένους οικονομικούς υπολογισμούς τους την παραμονή της κατάρρευσης της LehmanBrothers.

- Πρόσφατα, ο νέος προσωρινός (interim) πρωθυπουργός της Ελλάδας, κ. Λουκάς Παπαδήμος, υποσχέθηκε στην ΕΕ και το ΔΝΤ ότι θα γίνει κάθε προσπάθεια για τη λήψη μέτρων λιτότητας. Η δήλωση αυτή προκάλεσε ξανά διαδηλώσεις κατά της λιτότητας. Είναι πιθανό να συμβεί με τον κ. Λουκά Παπαδήμο αυτό που συνέβη προηγούμενα με την Κυβέρνηση του κ. Γιώργου Παπανδρέου;
Όπως ανέφερα, ο Έλληνας Πρωθυπουργός, κ. Λουκάς Παπαδήμος, ηγείται μίας νέας Κυβέρνησης που χαίρει ευρύτατης πολιτικής και κοινωνικής εμπιστοσύνης.

Στην πολιτική πρέπει να μαθαίνουμε από το παρελθόν και να προσπαθούμε να προβλέπουμε το μέλλον της χώρας μέσω παρελθουσών εμπειριών. Η ελληνική Κυβέρνηση σχηματίστηκε με συναίνεση και αποστολή της είναι να ικανοποιήσει συγκεκριμένες υποχρεώσεις πριν την προκήρυξη εκλογών. Δεν βλέπω λόγo να προκηρυχθούν εκλογές πριν την επίτευξη αυτών των στόχων.

Καμία ρεαλιστική εναλλακτική πολιτική πρόταση δεν έχει κατατεθεί. Οι μικρές σε αριθμό, ριζοσπαστικές πρωτοβουλίες που έχουν υποβάλει οι κομμουνιστές και άλλα μικρά κόμματα της Αριστεράς έχουν απορριφθεί από την πλειοψηφία των πολιτών.  Το ελληνικό εκλογικό σώμα θεωρεί τους ριζοσπαστικούς αριστερούς σχεδιασμούς για πλήρη αλλαγή της κοινωνίας προς την κατεύθυνση του παλαιού σοβιετικού μοντέλου ως μη ρεαλιστικούς και ξεπερασμένους.

Πέραν του γεγονότος αυτού, αισθάνομαι υποχρεωμένος να υπογραμμίσω ότι σύμφωνα με όλες τις δημοσκοπήσεις, πάνω από 60% του εκλογικού σώματος αντιτίθεται στις πρόωρες εκλογές. Εντούτοις, οι επονομαζόμενοι διαδηλωτές κατά της λιτότητας, λιγότεροι αριθμητικά σήμερα, συνεχίζουν τις διαδηλώσεις τους κατά του προγράμματος εξυγίανσης της οικονομίας. Επιπλέον, ακραία στοιχεία που παρεισφρέουν στις διαδηλώσεις καταστρέφουν το κέντρο της Αθήνας και προκαλούν σημαντική ζημιά στην ελληνική οικονομία και ιδίως στον τομέα του τουρισμού.

Η πιθανότητα μιας νέας πολιτικής κρίσης που ενδεχόμενα θα έριχνε την Κυβέρνηση δεν μπορεί να αποκλειστεί στο πλαίσιο μιας κοινωνίας που βιώνει τη λιτότητα. Παρόλα αυτά, θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις και να επαναφέρουμε την Ελλάδα στις αγορές. Η Κυβέρνηση του κ. Λουκά Παπαδήμου έχει την αποφασιστικότητα, καθώς και την εμπειρία να αντιμετωπίσει τους ευρωπαϊκούς και εγχώριους πολιτικούς και οικονομικούς μετασχηματισμούς.

Στα δημοκρατικά συστήματα, τα προβλήματα επιλύονται μέσω εκλογών κατά το Σύνταγμα. Οι πολιτικοί και τα πολιτικά κόμματα που επιζητούν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη του εκλογικού σώματος, οφείλουν απλά να επιλέγουν τον κατάλληλο χρόνο για την προκήρυξη εκλογών, που δεν θα προκαλέσει αναστάτωση στο κράτος και την κοινωνία.

Αποστολή της Κυβέρνησης είναι να εφαρμόσει τις διατάξεις του Μνημονίου και τις συμφωνίες που υπογράφηκαν με την Τρόικα και τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Η διενέργεια εκλογών θα ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό μετά την εκπλήρωση αυτών των προϋποθέσεων.

- Σήμερα, μεγάλος αριθμός Κινέζων πολιτών ισχυρίζεται ότι η Κίνα δεν πρέπει να εμπλακεί στη διάσωση της Ευρώπης. Ένας λόγος είναι πως πιστεύουν ότι η Ευρώπη είναι σαφώς σε θέση να διασώσει τον εαυτό της. Ένας άλλος έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι Κινέζοι δεν επιθυμούν να πληρώσουν σφάλματα άλλων σε άλλη ήπειρο. Ποια είναι η άποψή σας επ’ αυτού;
Μια αχανής χώρα όπως η Κίνα, με υγιή οικονομία, δεν μπορεί να είναι απούσα από τις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις. Πλέον δεν μπορούμε να απομονώνουμε τις οικονομίες ή να γυρίζουμε την πλάτη στα παγκόσμια προβλήματα.

Στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας, επηρεαζόμαστε όλοι αργά ή γρήγορα από την άνοδο ή την πτώση μιας περιφερειακής οικονομίας. Η επαφή και η διασύνδεση μεταξύ διεθνών και υπερεθνικών οικονομικών σχηματισμών ή κρατών, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κίνα, η Ρωσία ή οι Η.Π.Α, επηρεάζουν την ανάπτυξη άλλων οικονομιών στον πλανήτη. Ουδείς μπορεί να ξεφύγει από την πραγματικότητα αυτή χωρίς να θυσιάσει την ευημερία του λαού του.

Οι κινέζοι ηγέτες και ο λαός της Κίνας έχουν τη σοφία για να κατανοήσουν ορθά την πραγματικότητα αυτή. Απόδειξη αυτού είναι οι προσπάθειες της Κίνας για την ανάπτυξη στενής συνεργασίας με εταίρους και τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών προγραμμάτων.

- Λέγεται ότι η επιλογή για την ΕΕ είναι είτε η βαθύτερη ολοκλήρωση, είτε η κατάρρευση. Κατά την άποψή σας, τι αναμένετε να συμβεί στην ΕΕ το επόμενο έτος ή τι νομίζετε ότι θα πρέπει να συμβεί;
Η κοινή ευρωπαϊκή μας εμπειρία είναι αυτή μιας αργής, αλλά σταθερής και βαθμιαίας εξέλιξης προς τη βαθύτερη ολοκλήρωση. Αυτός ο δρόμος είναι ο ασφαλέστερος, όχι μόνο για την Ευρώπη και τα 27 κράτη μέλη της, αλλά και για όλο τον κόσμο.
Ενδεχόμενη κατάρρευση της Ευρώπης θα οδηγούσε αναμφίβολα την παγκόσμια οικονομία και πολλές χώρες, ανεξάρτητα από την τρέχουσα ανάπτυξή τους, στην καταστροφή. Οι προβλέψεις των οικονομικών και πολιτικών συνεπειών μιας τέτοια καταστροφής είναι αδύνατον να διατυπωθούν ρεαλιστικά, αλλά η κατάσταση θα ήταν ολέθρια.

- Μερικοί ευρωπαίοι πολιτικοί σκιαγραφούν μια δημοσιονομική ομοσπονδία, με αυστηρούς κανόνες για τους άπιστους, με αντάλλαγμα την μετατροπή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας σε μια πραγματική κεντρική τράπεζα και τη λειτουργία της ως «δανειστή ύστατης καταφυγής», εάν αυτό καταστεί απολύτως αναγκαίο. Νομίζετε ότι είναι πιθανή η πρακτική εφαρμογή αυτής της ιδέας, δεδομένου του προφανούς οικονομικού χάσματος ανάμεσα στις διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες;
Το ερώτημα αυτό άπτεται των αρχών και των αξιών της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Στην πορεία προς μια κοινή οικονομική και νομισματική ζώνη, είμαστε υποχρεωμένοι να δημιουργήσουμε τον κατάλληλο χρηματοπιστωτικό και νομισματικό μηχανισμό για τη νέα εποχή.
  Αν ληφθεί υπόψη η πραγματικότητα των διαφορετικών οικονομιών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αναγκαιότητα για ένα ομοσπονδιακό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα είναι προφανής.

Στο σημείο αυτό, θα πρέπει επίσης να σημειώσω ότι ο κύριος στόχος της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης επικεντρώνεται στον εναρμονισμό των διαφορών και των ανισοτήτων μεταξύ των ευρωπαϊκών μελών, σε μια προσπάθεια να επιτύχουν τα κράτη μέλη τα υψηλότατα ευρωπαϊκά επίπεδα πρόνοιας και κοινωνικής προόδου.

- Ίσως το κρατικό σύστημα πρόνοιας να μην φταίει για την κρίση, αλλά η περικοπή προνοιακών μέτρων σε κάποιο βαθμό αποτελεί πλέον κυρίαρχη επιλογή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ως μία λύση για την κρίση. Πιστεύετε ότι αυτό υπονομεύει θεμελιωδώς την ευρωπαϊκή συναίνεση για το κρατικό σύστημα πρόνοιας στο μέλλον;
Δεν μπορεί να αποδοθεί ευθύνη για την οικονομική κρίση στην Ευρώπη στο κράτος πρόνοιας. Η πρόνοια αποτελεί προτεραιότητα για όλες τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και δεν γίνεται να ξεχωρίσουμε τις προσπάθειες που γίνονται σε αυτή την κατεύθυνση.  Η κρίση προφανώς προκλήθηκε από την κακοδιαχείριση, την πολιτική ανικανότητα, την ανθρώπινη αδιαφορία και τις σπασμωδικές αποφάσεις στον τομέα της οικονομίας.

Όλα τα οικονομομετρικά μοντέλα σε όλα τα οικονομικά συστήματα βασίζονται σε μαθηματικές υποθέσεις, όπου δεν είναι δυνατό να προβλεφθεί επαρκώς η ανθρώπινη συμπεριφορά. Επιπρόσθετα, οικονομολόγοι, πολιτικοί και τραπεζίτες υιοθέτησαν εύκολα «το πλαστικό χρήμα για όλα τα βαλάντια χωρίς προϋποθέσεις». Αυτή η επιλογή βασίστηκε στην πεποίθηση ότι η πίστωση και το πλαστικό χρήμα θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις κοινωνίες μας στην ευημερία και την οικονομία μας στο αιώνιο μονοπάτι της ομαλής ανάπτυξης, σε αντίθεση με όλες τις αρχές της οικονομικής θεωρίας.

Ο Friedman και ο μονεταρισμός του έγινε η κυρίαρχη οικονομική θεωρία σε όλες τις πρωτεύουσες του δυτικού κόσμου.  Αυτή η άνευ όρων χορήγηση δανείων με εικονικό χρήμα τροφοδότησε τη ζήτηση για περισσότερη κατανάλωση, ιδίως καταναλωτικών αγαθών, στο πλαίσιο μιας οικονομίας σε ανισορροπία. Συνεπώς, οι δαπάνες αυξήθηκαν εκθετικά, ενώ τα εισοδήματα παρέμεναν σταθερά ή μειώνονταν.

Κατά συνέπεια, όλοι οι συντελεστές υπονόμευσαν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, έπληξαν το τραπεζικό σύστημα μέσω της διεύρυνσης της πίστωσης άνευ προϋποθέσεων και εγγυήσεων για το δανειζόμενο χρήμα. Μια ψευδής πραγματικότητα επικράτησε στην παγκόσμια οικονομία. Πολλοί ευρωπαίοι πολιτικοί αναγνώρισαν το πρόβλημα με ακρίβεια και έγκαιρα.

Υπηρέτησα για σημαντικό διάστημα ως Υπουργός Εξωτερικών της χώρας μου και συμμετείχα σε πλήθος υπουργικών συνεδριάσεων στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Σχετικώς, τα καλπάζοντα οικονομικά προβλήματα είχαν υπογραμμιστεί από μερικούς υπουργούς. Οι παρατηρήσεις αφορούσαν όχι μόνο την αδυναμία, την έλλειψη ισορροπίας και τις διαφορές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και την απουσία κατάλληλων μηχανισμών που θα μπορούσα να περιφρουρήσουν τη νομισματική Ένωση.

Δυστυχώς, οι κοινωνίες στις μέρες μας δεν αποδέχονται εύκολα ότι η ευημερία παραμένει δέσμια των οικονομικών κύκλων.

Ελπίζουμε ότι οι αναδυόμενες νέες αγορές και οι σημαντικά δυναμικές οικονομίες, όπως η κινεζική, έμαθαν από τη διεθνή κρίση και θα δράσουν έγκαιρα, στοχεύοντας στην ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Μόνο οι πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται συλλογικά από όλες τις μεγάλες και ισχυρές οικονομίες του κόσμου μπορούν να αποκαταστήσουν τη σταθερότητα και την αξιοπιστία στις αγορές.

Ο κόσμος επιζητά και πάλι την ασφάλεια, όπως και στο παρελθόν, την επόμενη των Παγκοσμίων Πολέμων. Η σταθερότητα στο διεθνές οικονομικό και χρηματοπιστωτικό σύστημα αποτελεί ζωτική αναγκαιότητα. Πρέπει να εργαστούμε με προσοχή στην κατεύθυνση αυτή, εάν μας ενδιαφέρει πραγματικά η αντιμετώπιση των παγκόσμιων οικονομικών προβλημάτων και κρίσεων. Πρέπει να εκτιμήσουμε ότι οι διεθνείς θεσμοί παραμένουν ανέπαφοι. Είναι σε θέση να αντιμάχονται κερδοσκόπους και να κινούνται μεθοδικά προς επαναθεμελίωση της σταθερότητας και βιωσιμότητας της οικονομίας.

- Τα προβλήματα της ευρωζώνης οφείλονται στην υπερβολικά γρήγορη διεύρυνση», συμφωνείτε με αυτή τη διατύπωση;
Η διεύρυνση είναι μια περίπλοκη διαδικασία. Δεν αφορά μόνο την πολιτική ή την οικονομία. Στο πολιτικό μας περιβάλλον όπου η επιστήμη, οι προηγμένες τεχνολογίες, οι αγορές και πολιτικές αλλαγές εξελίσσονται τόσο γρήγορα, θα ήταν άδικο να κατηγορήσουμε τους φορείς λήψης αποφάσεων για την ταχεία ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

Να σας υπενθυμίσω ότι όταν επελέγη η διεύρυνση, το διεθνές περιβάλλον ήταν τελείως διαφορετικό. Ωστόσο, η γρήγορη λήψη αποφάσεων δεν αφήνει αρκετό χρόνο ή επαρκές πολιτικό περιθώριο για προσαρμογή στις πραγματικότητες ή διορθώσεις των εσφαλμένων εκτιμήσεων. Αυτή είναι η παρατήρησή μου αναφορικά με την «υπερβολικά γρήγορη ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

- Από τη μια, η Γερμανία κατηγορείται για αναβλητικότητα στη λήψη δράσης για τη διευθέτηση της κρίσης. Από την άλλη, η Γερμανία θεωρείται ως «αναγκαία» για την ΕΕ έτσι ώστε η τελευταία να επιβιώσει της κρίσης. Πώς βλέπετε τις σχέσεις μεταξύ Γερμανίας, Ελλάδας και της ΕΕ συνολικά;
Η Γερμανία
και η Γαλλία είναι οι ιδρυτές και η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής πολιτική και νομισματικής ολοκλήρωσης. Και οι δύο οικονομίες κερδίζουν από την κοινή αγορά και τη νομισματική Ένωση. Μακροπρόθεσμα, όλα τα κράτη μέλη δρουν συλλογικά και είναι αλληλοεξαρτώμενα στη διαδικασία. Κατά συνέπεια, είναι άδικο να ξεχωρίζουμε ένα κράτος και να το κατηγορούμε ως το μοναδικό υπεύθυνο για τις κοινές ευρωπαϊκές πολιτικές. Ουδείς έχει συμφέρον από την αθέτηση του αμοιβαίου σεβασμού και την ανυπακοή στους κανόνες και την πειθαρχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπρόσθετα, η απόδοση απλά κατηγοριών προς μεμονωμένες χώρες αγνοεί το γεγονός ότι κοινοί θεσμοί, όπως το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς και οι ευρωπαϊκές αρχές, συνεργάζονται και επιβλέπουν την εφαρμογή των ευρωπαϊκών αποφάσεων και οδηγιών, καθώς και την απορρόφηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανάπτυξης, αστικού σχεδιασμού, νέων τεχνολογιών και μεταρρυθμίσεων στο δημόσιο τομέα σε μόνιμη βάση.

Ως προς το ερώτημά σας για τις ελληνο-γερμανικές σχέσεις, θα ήθελα να υπογραμμίσω τους εξαιρετικούς παραδοσιακούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών. Ο πολιτικός διάλογος, όπως ακόμα και η κριτική ανταλλαγή ιδεών, δεν μπορούν να ζημιώσουν τη μακροχρόνια σχέση μεταξύ ευρωπαίων εταίρων και φίλων. Οι διακυβερνητικές σχέσεις δεν αντικατοπτρίζονται πάντοτε με ακρίβεια στο διεθνή Τύπο και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αφού τα κρατικά συμφέροντα δεν συμπίπτουν πάντα με τα συμφέροντα που εκπροσωπεί ο Τύπος και οι Κροίσοι ιδιοκτήτες των Μέσων.

- Λέγεται ότι η ΕΕ πρέπει να προχωρήσει αποφασιστικά προβαίνοντας σε κρίσιμες μεταρρυθμίσεις. Θα μπορούσατε να περιγράψετε ποια θα πρέπει να είναι η «Νέα Ευρωπαϊκή Ένωση» κατά την άποψή σας;
Η Νέα Ευρωπαϊκή Ένωση θα έπρεπε να είναι ένας ισχυρός πολιτικός και οικονομικός σχηματισμός που θα διαθέτει έναν κατάλληλο μηχανισμό για την αντιμετώπιση των προκλήσεων εντός του παγκοσμιοποιημένου οικονομικού και πολιτικού μας συστήματος. Σε αυτή την Ευρώπη, οι άνθρωποι πρέπει να έχουν ευκαιρίες για να βελτιώσουν το βιοτικό τους επίπεδο, τις συνθήκες απασχόλησης και εκπαίδευσης, την κοινωνική μέριμνα που απολαμβάνουν.

Στη Νέα Ευρώπη, η οποία θα αποτελεί δημοκρατική έκφραση του ευρωπαϊκού λαού, οι θεσμοί πρέπει να είναι εξελιγμένοι, δημοκρατικά οργανωμένοι, αποσκοπώντας στην μετατροπή των οικονομιών έτσι ώστε βάρη και οφέλη να μοιράζονται σε όλα τα κράτη μέλη και η δημοσιονομική πειθαρχία να αποτελεί κοινή πρόβλεψη και μια πρόκληση για ομόφωνες λύσεις.

 Η σύνθεση των πολιτισμικών και πολιτικών εμπειριών όλων των μελών θα αποτελεί περιουσιακό στοιχείο για μια Ένωση των ευρωπαϊκών λαών και των εθνών. Αυτή η ιδέα ενδεχόμενα να ακούγεται περισσότερο φεντεραλιστική. Ωστόσο, έχουμε πάντα υπόψη ότι οι ιδρυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεπέρασαν στο παρελθόν τη δύσκολη περίοδο που ακολούθησε το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και οι συνεχιστές τους οικοδόμησαν μια πολιτική και νομισματική ένωση που ακόμα και σήμερα, ενώ βρισκόμαστε στην καρδιά της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, συνιστά μια αξιόπιστη και ισχυρή Ένωση, η οποία προασπίζει την ειρήνη, την πολιτική σταθερότητα, τη διακυβερνητική συνεργασία και την ευημερία στον κόσμο.

Πατώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε την έντυπη έκδοση:
China Business News [1]


Εκτυπώθηκε απο το Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης: https://antiproedros.gov.gr

Σύνδεσμος Ανάρτησης : https://antiproedros.gov.gr/2012/01/09/2998

Σύνδεσμοι:

[1] China Business News: http://antiproedros.gov.gr/wp-content/uploads/2012/01/China-Business-News.pdf

Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης.